Skip to main content

Beräkna glidande medelvärde omsättning


Hur beräknar jag omsättningsgraden för lagerförvaltningen Förvaltningen av lagernivåerna är viktig för de flesta företag, det gäller särskilt för återförsäljare och företag som säljer fysiska varor. Lageromsättningsgraden är en nyckelåtgärd för att utvärdera hur effektiv förvaltningen är att hantera företagets inventering och generera försäljning från den. I likhet med ett typiskt omsättningsförhållande specificerar lageromsättningen hur mycket lager som säljs över en tidsperiod. Det beräknas som: Kostnad för varor som säljs Genomsnittlig lager Normalt föredras ett högre omsättningsomsättningsförhållande, eftersom det indikerar att mer försäljning genereras med en viss mängd lager. Alternativt, för en viss mängd försäljning, med hjälp av mindre lager för att göra det kommer att förbättra förhållandet. Ibland kan ett mycket högt lagerförhållande leda till förlorad försäljning, eftersom det inte finns tillräckligt med lager för att möta efterfrågan. Det är alltid viktigt att jämföra lageromsättningskvoten till branschens riktmärke för att bedöma om ett företag framgångsrikt hanterar sin inventering. Dagsförsäljning av inventarier (DSI) eller Days Inventory Innehållet av omsättningsomsättningen på egen hand tar lite tid att ta i perspektiv. Går ett steg längre, dagar försäljning av lager. även känd som dagens inventering, är helt enkelt den inversa av inventeringsomsättningsgraden multiplicerad med 365. Detta sätter siffran i ett dagligt sammanhang enligt följande: (Genomsnittlig lagerkostnad för varor sålde) x 365 DSI förändras signifikant mellan industrier och det är viktigt att jämföra det mot peerbolag. Företag som säljer lättfördärvliga produkter som stormarknader eller matvaror har lägre lagerdagar än företag som säljer möbler eller apparater. För räkenskapsåret som avslutades jan 2014 rapporterade Wal-Mart Stores Inc (WMT) årlig försäljning på 476,3 miljarder, årsskiftet på 44,9 miljarder kronor och årlig kostnad på sålda varor (eller försäljningskostnader) på 358,1 miljarder kronor. Årets lageromsättning för året motsvarar: 358,1 miljarder 44,9 miljarder 8,0 Dagens inventering är lika med: (1 8) x 365 46 dagar. Detta indikerar att Wal-Mart säljer hela sin lager inom en 46-dagarsperiod, vilket är ganska imponerande för en så stor global återförsäljare. Lageromsättningsgraden är en av de bästa indikatorerna på hur effektivt ett företag vänder sin inventering till försäljning. Ännu bättre sätter dagens lagerförhållande det i ett dagligt sammanhang. Vid skrivandet ägde Ryan C. Fuhrmann inte aktier i något av de företag som nämns i denna artikel. Lageromsättning är ett förhållande som visar hur snabbt ett företag använder sin leverans av varor över en viss tidsram. Lageromsättningen kan beräknas som marknadsvärdet av försäljningen dividerat med. Dagsförsäljning av Inventory, även kallad Days Inventory Outstanding, är en viktig finansiell mätning av företagets prestanda avseende lagerhantering. Enkelt sagt, det berättar hur många. Upptäck hur man analyserar ett företags inventarier genom att förstå olika typer av inventeringar och göra en kvantitativ och kvalitativ bedömning av inventeringen. Kundfordringar och lageromsättning är två viktiga förhållanden i nuvarande tillgångskategori. Vi kommer också att diskutera de nyckelindustrier som dra nytta av en grundlig förståelse av dessa. Aktivitetsförhållandena mäter hur effektivt ett företag använder sina tillgångar. Tre användbara indikatorer för att mäta ett detaljhandelsföretag039s effektivitet är dess inventeringstid, fordringar och insamlingsperiod. En översikt över de två primära inventeringssystemen. Verksamhetshantering handlar om att konvertera material och arbetskraft till varor och tjänster så effektivt som möjligt för att maximera vinsten. Ett omsättningsförhållande mäter en fondernas nivå av handelsverksamhet under en viss tidsperiod, vanligtvis ett år. Upptäck vilka oljeinventeringar, hur de kommuniceras och vilka viktiga insikter de ger i oljemarknadens tillstånd. En finansiell åtgärd av företagets prestanda som ger investerare. Det genomsnittliga antalet dagar det tar för ett företag att sälja till konsumenterna. Värdet på de varor som är tillgängliga för försäljning i slutet av bokföringen. En metod för redovisning av lager som registrerar försäljningen eller. Det här är kostnaden som ett företag inträffar under en viss tidsperiod. I bokföring, en förteckning fördelningsmetod där Employee Omsättning Vad är omsättning När anställda lämnar ett företag och måste bytas så kallade det39s omsättning. En viss omsättning är oundviklig, men för mycket kan förstöra ett företag. Vissa anställda kommer alltid att gå i pension, flytta, gå tillbaka till skolan eller lämna arbetskraften. Denna nivå av omsättning är inte bara oundviklig, det kan vara fördelaktigt. Det tar nya människor in i organisationen med nya idéer och ett nytt perspektiv. Typ av omsättning De två allmänna typerna av omsättning är frivilliga och ofrivilliga. Frivillig omsättning är när arbetstagaren väljer att lämna någon anledning. Otillbörlig omsättning orsakas av uppsägningar och liknande åtgärder där beslutet om att en anställd lämnar är gjord av företaget och inte medarbetaren. Frivillig omsättning är som regel en åtgärd som används för att diskutera och jämföra arbetsgivare. Det är den typ som direkt påverkas av frontlinjens övervakare. Otillbörlig omsättning, orsakad av uppsägningar, kan vara ett långsiktigt resultat av hög volontäromsättning. Vad är omsättningsgraden Omsättningshastighet är en beräkning av antalet anställda som har lämnat företaget och uttrycks i procent av det totala antalet anställda. Trots att omsättningsgraden vanligen beräknas och rapporteras som procentandel per år kan det vara olika perioder. Hur man beräknar omsättningsgraden3 Du beräknar omsättningsgraden genom att dividera antalet anställda som lämnade av det totala antalet anställda i början av perioden. Detta tal uttrycks i procent. Du kan beräkna frivillig omsättning. ofrivillig omsättning och total omsättning. Till exempel har ett företag 100 anställda vid årets början. Under året slutade sex anställda och nio släpptes i uppsägning sent på året. Den frivilliga omsättningsgraden för året skulle vara 6100 eller 6. Den ofrivilliga omsättningsgraden var 9100 eller 9. Den totala omsättningsgraden skulle beräknas som 15100 eller 15 eftersom de sex anställda som lämnade frivilligt och de nio som lades av läggs samman . Vad kan du göra om omsättning För ofrivillig omsättning är det bästa du kan göra att hantera företaget bra så att du inte behöver göra uppsägningar. Visst finns det saker som råkar oväntat som sätter ditt företag i ekonomiska svårigheter och en möjlig lösning för det är att avskeda anställda. Först måste du arbeta hårdare så det finns färre av dessa 34unexpected34 problem. För det andra är uppsägningar en kortfristig åtgärd som skadar företaget, och borde vara sista utväg. Bottom Line Om du är en handledare, oavsett om du övervakar frontlinjens anställda eller chefer, är det i ditt intresse att hålla omsättningen låg. Det gör jobbet enklare eftersom du inte har tid och utbildningskostnader för nya anställningar att ersätta de anställda som slutar. Det sparar företagets pengar eftersom det finns direkta kostnader för att hitta och anställa nya anställda. Och din egen handledare kommer att utvärdera dig som en bättre chef om din frivilliga omsättning är low. wiki Hur man beräknar omsättning Gå över formuläret för omsättningshastighet. Din företags värdefulla tillgång kan vara dina begåvade medarbetare. Omsättningsmetoden mäter hur mycket arbetstagare lämnar ditt företag. 1 Omsättningsformeln är (Antal anställda som lämnar verksamheten) (genomsnittligt antal totala arbetstagare under perioden). Omsättningen mäts under en viss period, till exempel en månad eller ett år. Ditt företag ska vidta åtgärder för att minska anställdas omsättning. Om ditt företag har en ökande omsättning, kommer dina företags kostnader att öka. Identifiera varför anställda lämnar ditt företag. Arbetstagare kan lämna ditt företag på grund av uppsägningar eller andra avvikelser, såsom pensionering. De flesta företag vill spåra anställda som lämnar frivilligt. 2 Anställda som avslutas ingår normalt inte i omsättningsformeln. Formeln är utformad för att analysera andelen arbetare som lämnar frivilligt. Du har mindre kontroll över anställda som lämnar frivilligt. Det är viktigt att spåra dem som lämnar. Om du märker att omsättningsgraden ökar kan du vidta åtgärder för att minska omsättningshastigheten. Ta en titt på ditt genomsnittliga antal anställda och din omsättningshastighet. Ditt genomsnittliga antal anställda beräknas för en viss period. Till exempel, för att beräkna genomsnittet för oktober, tar du (Totalt antal anställda den 1 oktober) (totala anställda den 31 oktober) 2. 3 Räkna antalet anställda på den första dagen och sista dagen i perioden (oktober i det här fallet). Antag att 20 anställda lämnar under oktober månad. Du började månaden med 1.200 anställda. Du avslutar månaden med 1 190 arbetare. Trots att 20 arbetare lämnade under månaden fylldes några av sina positioner före månadsslutet. Det är varför minskningen under månaden bara är (1 200 1 190 10 anställda). Ditt genomsnittliga antal anställda under oktober är (1 200 1 190) 2 1 199. Omsättningsgraden för oktober är (20 1 199 1,7). Del två av två: Tänk på effekterna av omsättningsredigering Analysera kostnaden för anställda separationer. När en arbetstagare frivilligt lämnar ditt företag kommer det att kosta dig tid och pengar för att ersätta den personen. Under den övergången kommer ditt företag inte att vara lika produktivt. 4 Antag att den revisor som genererar fakturor för kunder beslutar att gå i pension. Detta jobb är kritiskt, eftersom du måste kunna skicka en exakt faktura till kunderna i rätt tid. Om du inte kan göra det, kommer du inte att samla kundbetalningar snabbt. Du måste hitta kandidater som är kvalificerade för positionen. Du kan placera jobbet på branschwebbplatser eller jobbwebbplatser som Monster. Vissa företag anställer rekryterande företag för att hitta bra kandidater. Du kommer att medföra tid och kostnad för att hitta värdiga kandidater. Ditt företag kan ha flera personer intervjua kandidater till jobbet. Detta kommer att ta din personal bort från sina normala jobb så att de kan delta i intervjuerna. Intervju processen minskar din personal produktivitet. När du anlitar en ny anställd måste du träna dem. Träning kommer att kräva mer personal tid. Under träningsprocessen kommer den nya arbetaren inte vara lika produktiv som den anställde som lämnade. Din personal kan behöva hjälpa den nya fakturaprocessorn, så att fakturor skickas till kunder i god tid. Lägg till i kostnaden för avslutande arbetstagare. Omsättningsformeln innefattar inte typiskt uppsägningar i antalet anställda som lämnar totalt. Avslutningar minskar emellertid ditt genomsnittliga antal arbetstagare, vilket påverkar omsättningshastighetsformeln. Din analys av anställdas omsättning bör innefatta uppsägningskostnader. 5 Medarbetare som lämnar frivilligt och de som är uppsägda har båda tillgång till COBRA. COBRA är en federal lag som tillåter arbetstagare som lämnar ett företag för att fortsätta att få sjukförsäkring genom ditt företag. Längden av tid och förhållanden varierar. Det här är en extra kostnad för din verksamhet. Arbetstagare som avslutas kan också få tillgång till arbetslöshetsförsäkring genom sin stat. Statsprogrammet finansieras av skatter som debiteras företag. Om tidigare arbetstagare från din verksamhet begär arbetslöshetsersättning, kan skattesatsen du debiteras öka. Du kan medföra juridiska kostnader för att försvara din firma mot tvister från en uppsägd anställd. Minimera omsättningskostnaden. Ta en titt på omsättningsgraden för andra företag i din bransch. Om din kurs är högre än branschgenomsnittet, undersök din anställning och träningsprocess. 6 Placera tiden för att utträda intervjuer med arbetstagare som frivilligt lämnar din verksamhet. Ta reda på varför de lämnar. Dokumentera resultaten och leta efter trender. Säg till exempel att ett växande antal människor lämnar eftersom de inte får tidiga prestanda recensioner. Använd den informationen för att göra ändringar i din granskningsprocess. Insistera på att dina chefer kommunicerar bra med medarbetarna. Underhålla en skriftlig handbok för varje jobb. En manual är ett värdefullt verktyg för din personal, särskilt en ny medarbetare. Förklara hur ofta prestanda recensioner kommer att ges, och hålla fast vid det schemat.

Comments